Conta de água será reajustada com base no IPCA na Bahia Featured

11 Mai 2019
127 times

Em 2019, o reajuste tarifário anual para os usuários dos serviços da Empresa Baiana de Águas e Saneamento (Embasa) será de 4,7%. Autorizada pela Agência Reguladora de Saneamento Básico do Estado da Bahia (Agersa), a correção é menor do que a expectativa da empresa, que era de 6,22% em função do aumento de seus custos operacionais, e foi baseada somente no Índice Nacional de Preços ao Consumidor Amplo (IPCA).

De acordo com o diretor geral da Agersa, Walter Oliveira, as dificuldades financeiras que o país enfrenta e o bom desempenho da Embasa em 2018 foram determinantes para que o reajuste não chegasse ao patamar informado pela empresa, reduzindo o desconforto para a população baiana. "É justo que a empresa pública compartilhe com os usuários os ganhos de eficiência obtidos no ano passado e, em função disso e de estudos técnicos realizados pela Agência, o reajuste será de apenas 4,7% nas contas de água". 

A resolução sobre os novos valores será publicada no Diário Oficial do Estado deste sábado (11) com efeito a partir de domingo , 12, mas só passará a vigorar a partir de 12 de junho.

Rate this item
(0 votes)

15 comments

  • Isreal Babers
    Isreal Babers Terça, 07 Janeiro 2020 22:07 Comment Link

    I’ll have to thank you for the success today

  • Cindy
    Cindy Terça, 26 Novembro 2019 16:20 Comment Link

    Having read this I thought it was really enlightening.

    I appreciate you spending some time and effort to put this content together.
    I once again find myself personally spending a lot of time both reading and leaving comments.
    But so what, it was still worth it!

  • hey
    hey Domingo, 06 Outubro 2019 09:57 Comment Link

    You actually make it seem so easy with your presentation but I find this topic to be really something that I think I would never understand. It seems too complex and very broad for me. I am looking forward for your next post, I'll try to get the hang of it!|

  • Rebecca
    Rebecca Sexta, 04 Outubro 2019 05:27 Comment Link

    My brother recommended I might like this web site.
    He used to be entirely right. This post truly made my day.
    You cann't imagine simply how so much time I had spent for this information! Thanks!

  • Clarice
    Clarice Quarta, 02 Outubro 2019 21:37 Comment Link

    They provide pruning, shaping, cabling and tree care.

  • Shellie
    Shellie Terça, 01 Outubro 2019 22:29 Comment Link

    They're licensed arborists and employees are insured.

  • Patrick
    Patrick Segunda, 02 Setembro 2019 19:49 Comment Link

    Nice post. I learn something totally new and challenging on blogs I stumbleupon on a daily basis.
    It's always exciting to read through content from other authors and use a
    little something from other websites.

  • Imogene
    Imogene Quarta, 28 Agosto 2019 02:46 Comment Link

    Heya i am for the first time here. I came across this board and I to find It truly useful & it helped me
    out a lot. I am hoping to offer one thing again and aid others such as you
    helped me.

  • Raymundo
    Raymundo Terça, 27 Agosto 2019 11:08 Comment Link

    Woah! I'm really enjoying the template/theme of
    this website. It's simple, yet effective. A lot of times it's
    tough to get that "perfect balance" between superb usability and appearance.

    I must say that you've done a awesome job with this.

    Also, the blog loads extremely fast for me
    on Firefox. Exceptional Blog!

  • Gloria
    Gloria Terça, 27 Agosto 2019 01:56 Comment Link

    This is a topic that is near to my heart...
    Best wishes! Exactly where are your contact details though?