Polícia lança gás lacrimogêneo em manifestantes de Beirute Featured

08 Ago 2020
67 times

Uma tropa de choque lançou bombas de gás lacrimogêneo contra manifestantes que tentavam superar uma barreira para chegar ao prédio do Parlamento, em Beirute, neste sábado (8), durante um protesto contra a maneira pela qual governo libanês está lidando com a devastadora explosão desta semana na cidade.

Cerca de 7.000 pessoas reuniram-se na Praça Martyrs, no centro da cidade, alguns atirando pedras. A polícia lançou gás lacrimogêneo quando alguns manifestantes tentaram romper a barreira que bloqueia a rua que leva ao Parlamento, disse um jornalista da Reuters.

Ambulâncias foram enviadas para o local. Um adolescente desmaiou por causa do gás.

Os manifestantes entoavam “o povo quer a queda do regime”, bordão popular durante a Primavera Árabe, em 2011. “Revolução. Revolução”. E seguravam cartazes que diziam: “Saiam, vocês são todos assassinos.”

Soldados em veículos armados com metralhadoras patrulhavam a área em meio aos conflitos.

“Sério que o Exército está aqui? Vieram atirar em nós? Juntem-se a nós e podemos enfrentar o governo juntos”, gritou uma mulher.

A explosão de terça-feira (4), a maior da história de Beirute, matou 158 pessoas e feriu 6.000, segundo o ministério da Saúde. Vinte e uma pessoas ainda estão desaparecidas por causa da detonação que destruiu uma grande área da cidade.

O governo prometeu responsabilizar os culpados, mas poucos libaneses acreditam nisso.

FONTE: AGÊNCIA BRASIL

 
 
Rate this item
(0 votes)

14 comments

  • yeezy boost 350
    yeezy boost 350 Sábado, 19 Setembro 2020 00:31 Comment Link

    It抯 laborious to search out knowledgeable folks on this matter, however you sound like you recognize what you抮e speaking about! Thanks

  • longchamp handbags
    longchamp handbags Sexta, 18 Setembro 2020 00:34 Comment Link

    very nice publish, i certainly love this web site, keep on it

  • curry 7
    curry 7 Quarta, 16 Setembro 2020 21:10 Comment Link

    It抯 arduous to find educated individuals on this matter, however you sound like you know what you抮e speaking about! Thanks

  • chrome hearts
    chrome hearts Segunda, 14 Setembro 2020 17:01 Comment Link

    Spot on with this write-up, I truly assume this web site needs far more consideration. I抣l probably be again to read much more, thanks for that info.

  • supreme hoodie
    supreme hoodie Domingo, 13 Setembro 2020 16:37 Comment Link

    Your house is valueble for me. Thanks!?

  • golden goose outlet
    golden goose outlet Sábado, 12 Setembro 2020 00:29 Comment Link

    I was very pleased to seek out this web-site.I wished to thanks for your time for this glorious read!! I undoubtedly having fun with every little bit of it and I've you bookmarked to take a look at new stuff you blog post.

  • lebron 16
    lebron 16 Sexta, 11 Setembro 2020 01:00 Comment Link

    You made some decent points there. I regarded on the web for the problem and found most people will associate with together with your website.

  • lebron 17
    lebron 17 Quarta, 09 Setembro 2020 23:06 Comment Link

    There are certainly loads of particulars like that to take into consideration. That could be a great point to carry up. I supply the ideas above as normal inspiration however clearly there are questions just like the one you convey up where an important thing might be working in honest good faith. I don?t know if greatest practices have emerged around issues like that, but I am positive that your job is clearly recognized as a good game. Both girls and boys feel the influence of only a moment抯 pleasure, for the rest of their lives.

  • kd 12
    kd 12 Quarta, 09 Setembro 2020 00:57 Comment Link

    There are actually a variety of details like that to take into consideration. That is a nice level to carry up. I supply the ideas above as common inspiration but clearly there are questions like the one you carry up the place crucial thing might be working in trustworthy good faith. I don?t know if finest practices have emerged round things like that, but I'm sure that your job is clearly identified as a good game. Each boys and girls really feel the affect of only a moment抯 pleasure, for the remainder of their lives.

  • yeezy shoes
    yeezy shoes Segunda, 07 Setembro 2020 23:18 Comment Link

    Your home is valueble for me. Thanks!?